Aquest projecte que analitzem a continuació tracta del procés metodològic seguit per una professora per aconseguir un clima motivador adequat i participatiu per part dels alumnes, un treball de col·laboració entre el professorat i establir bones relacions amb els entorns dels alumnes i del centre, concretament amb les famílies.
El projecte en qüestió es duu a terme en un centre educatiu amb un nivell
socioeconòmic mitjà-baix. En aquest context, molt poques famílies fan ús de les
TIC, i els alumnes no disposen d'ordinadors a casa. El centre educatiu treballa
amb les TIC des de fa anys, però el problema a solucionar amb aquest projecte
és l'ús inadequat que es fa d'aquestes tecnologies.
Al llarg del projecte es pretén que es desenvolupin competències instrumentals
tecnològiques, però a la mateixa vegada també es treballen competències
interpersonals com per exemple la participació dels pares i dels alumnes, i el
fet d'aprendre a debatre, aportar i prendre decisions en un ambient democràtic.
En el text ens mostra com la professora es troba amb algunes dificultats en
el desenvolupament d'aquest projecte, entre les quals volem destacar: ensenyar
al mateix temps que s'aprèn sobre l'ús de les eines tecnològiques i la
mobilitat del professorat per participar. Creiem que és important ser conscient
de les limitacions amb les quals et pots trobar en implantar un projecte
d'aquestes característiques i no per això no continuar amb el desenvolupament
d'aquest.
Com es comenta en el projecte, creiem que aquest és interessant perquè se
sustenten en les eines tecnològiques com a suport per a la construcció de
coneixement mitjançant el treball col·laboratiu.
A partir d'aquest projecte, s'ha millorat la situació educativa en relació
a la participació activa dels alumnes a l'escola, i s'ha millorat la
col·laboració entre docents i alumnes. cal destacar que sobretot a partir de la
implementació d'aquest projecte s'ha incrementat la bona relació de la família
amb el centre així com en l'entorn educatiu, alhora que han incorporat les
noves tecnologies a la seva vida diària.
Per aquest motiu i, com a conclusió, considerem que aquest projecte ha
estat un exemple a seguir en el disseny metodològic i en la posada en pràctica
ja que ha permès construir un nou coneixement per part dels professionals a
partir de les noves tecnologies. cal destacar que malgrat les dificultats
exposades anteriorment, el projecte de bones pràctiques amb les noves tecnologies,
va tenir un gran èxit i una bona acceptació per part de tota la comunitat
educativa.
Destacar, no obstant això, que per aconseguir una bona pràctica amb les TIC
és necessari que el professorat es senti motivat a innovar i aprendre, ja que
qualsevol objecte tecnològic requereix un procés d'aprenentatge per poder
treure el màxim partit d'aquest i per tant poder fer un bon ús tant a nivell
individual com grupal.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada